söndagen den 4:e oktober 2009

Träningsupplägg vecka 41

Det är söndag kväll och jag sitter i soffan och laddar inför den vecka som kommer. Mitt träningsupplägg för kommande vecka kommer att domineras av cykling. Det finns några olika anledningar till det:
  1. Jag kommer att gå på semester om dryga 2 veckor, mitt SL-kort går ut idag och jag tycker att det känns onödigt att köpa ett nytt innan semestern. Så jag kommer att försöka åka så lite pendeltåg, tunnelbana och buss som möjligt dessa kommande veckor. Så de flesta dagarna kommer jag att cykla till och från jobbet istället.
  2. Jag fick en ny cykel förra veckan av min man när jag fyllde år. Den är så mycket bättre än min förra cykel att det är en riktig fröjd att cykla. Så jag vill passa på att cykla så mycket som möjligt.
  3. Hösten är här och snart kommer vintern. När det börjar bli halt och snöigt på vägarna så kommer jag inte vilja cykla. Därför gäller det att passa på så länge vägarna är optimala för cykling.
Här kommer mitt träningsupplägg för vecka 41:
Måndag: promenad innan frukost 60 minuter + spinningcykling 30 minuter och Core Express på morgonen
Tisdag: cykling till jobbet 90 minuter + Step 45 minuter och Core Express på kvällen (jag instruerar)
Onsdag: cykling till och från jobbet, ca 180 minuter
Torsdag: promenad innan frukost 55 minuter + Bodypump på morgonen
Fredag: cykling till och från jobbet, ca 180 minuter
Lördag: VILA
Söndag: VILA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar