måndagen den 11:e januari 2010

Superset bröst - axlar och magträning

Jag har just tränat klart för denna morgon. Som vanligt inledde jag med en timmes (eller egentligen 55 minuter) promenad ute i det härliga vintervädret. Efter det körde jag ett styrketräningspass på 60 minuter i gymmet som vi har på jobbet.

På programmet stod styrketräning för bröst, axlar och bål. Jag valde att träna bröst och axlar i superset för att träningen skulle gå så snabbt och effektivt som möjligt, utan att förlora fokus.


Så här blev passet:
  • Uppvärming: 2 minuter på roddmaskinen och ett par bröstövningar med lätta vikter och 10 repetitioner per övning
  • Superset 1: Hantelsväng på balansboll (bröst), 12 repetitioner varvat med Axellyft i kabelmaskin (axlar), varannan arm, 10 repetitioner x 3
  • Superset 2: Armhävningar med brett grepp, 10 på tårna och 10 på knäna (bröst) varvat med Armsväng med överkroppen framåtlutad (axlar), 12 repetitioner x 3
  • Superset 3: Kryssdrag i kabelmaskin (bröst), 10 repetitioner varvat med hantellyft framför kroppen (axlar), 12 repetitioner x 3
  • Hantellyft över huvudet, sittandes på bänk (axlar), 10 repetitioner x 12
  • 3 låtar från core-passet (bål), ca 4 minuter x 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar