söndag 31 januari 2010

Träningsupplägg vecka 5

Veckan som kommer blir en normal träningsvecka för min del, jämfört med vecka 3 och vecka 4, som har dominerats av bikramyoga. Nu har mitt klippkort på bikramyoga tagit slut och jag kommer fokusera på styrketräning och konditionsträning i form av aerobics och cykling. Jag längtar efter att få köra ett riktigt tungt styrketräningspass! Det har varit underbart härligt att fokusera mycket på yoga för att riktigt att ha kommit in i bikramyogan, men man märker hur snabbt man börjar sakna de träningformer, som man är van vid, när man tränar något nytt.

Jag kommer fortsätta träna yoga, men oftast i form av poweryoga, men det kommer inte ske lika ofta som de senaste två vekorna när jag hat tränat det nästan dagligen. Jag kommer hålla mig till en gång i veckan eller varannan vecka istället.

Till helgen kommer vi vara hundvakt åt Sabina, som genetligen är min mans hund, men som bor permanent hos svärmor. Jag vet alltså redan nu att det kommer bli mycket promenader till helgen för det är något som hunden Sabina gillar.

Träningsupplägg vecka 5:
Måndag: Promenad innan frukost 55 minuter + Aerobics 60 minuter
Tisdag: Promenad innan frukost 60 minuter + Aerobics 30 minuter + Styrketräning 30-40 minuter rygg och bål
Onsdag: Promenad innan frukost 55 minuter + Styrketräning 60 minuter bröst, biceps, axlar
Torsdag: Promenad innan frukost 55 minuter + Booty Express + Core Express
Fredag: Promenad innan frukost 60 minuter + Cykling 45 minuter + Styrketräning 15 minuter triceps
Lördag: Promenader (men vila från riktigt svettig träning)
Söndag: Promenader (men vila från riktigt aktiv träning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar