måndagen den 11:e januari 2010

Vårschemat har startat - Yippie!

Idag börjar alla World Class gymmen med vårschema. Det är en underbar känsla att plötsligt ha många fler klasser att välja på! Det gör att det går att variera träningen mycket bättre och oavsett tid hittar man alltid ett pass på något av gymmen som tilltalar en. Det är stor skillnad på antal pass som erbjuds nu jämfört med vad som erbjöds under jul- och nyårsveckorna. Nu är också trycket mycket högre på gymmen så det behövs verkligen fler klasser.

Jag tycker att det är viktigt att variera träningen så mycket som möjligt. Dels för att det blir roligare då, man hinner inte tröttna på en viss träningsform om man hela tiden varierar den med andra träningsformer, men också för att kroppen mår bättre och orkar mer om man varierar träningen. Denna termin har jag tänkt att jag ska prova Body Balance. Det är en klass som har funnits ett tag, men av någon anledning har jag inte provat den ännu. Klassen tillhör det utbud av klasser som kommer från Les Mills och vissa av World Class gymmen har den på sitt klasschema.









Jag har sett att både World Class Nybroplan och World Class Vasastan, som är de WC gym som ligger närmast mitt jobb, har Body Balance på tider som passar mig bra denna termin. Min plan är att så snart som möjligt prova en Body Balance klass på ett av gymmen.

Detta är klassbeskrivningen av Body Balance enligt World Class:

BODYBALANCE™ är en varsam blandning av yoga, tai chi och pilates som gör dig centrerad och lugn. Med hjälp av fokusering, andning och en serie av noga utvalda rörelsekombinationer tränar du styrka, balans och rörlighet till mjuk musik. Kombinationen av tekniker och rörelser ger dig ett fysiskt träningspass, samt inre balans och harmoni.

Vad gör BODYBALANCE™ för mig?

• Stärker dina mag- och ryggmuskler.

• Gör dig starkare och smidigare i hela kroppen.

• Förbättrar din rörlighet och balans.

• Minskar stress och spänningar.

• Förbättrar din hållning.

• Ökar din koncentrationsförmåga och mentala närvaro.


Jag tycker att det låter väldigt kul och tror att detta är väldigt bra träning, eftersom man får jobba med så många olika delar.

Är det någon av er som redan har provat BodyBalance?

5 kommentarer:

  1. Oh, det vill jag också prova!!

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte kanske testa Bodybalance imorgon kväll på Nyborplan =) Kanske vill du joina mig!?

    Är du med i gruppen Träningsbloggsträff på facebook? det finns en plats kvar till vårt event på onsdag eftermiddag/kväll. Det vore kul om du kunde komma. Gå in och anmäl dig i sånna fall innan platsen försvinner =)

    SvaraRadera
  3. Åh JA och det är bland den bästa träningen som finns enligt mig. Den kräver och ger full fokus samtidigt som den stärker bålen och benen och man får balans och smidighetsträning. På slutet ges dessutom en fantastisk avslappning. Perfekt va :) ?

    SvaraRadera
  4. Låter bra det där, Susanna. Jag blir ännu mer sugen nu!

    Jag joinar gärna dig en annan tisdag kväll på Nybroplan, Cizzi. Och tyvärr kan jag inte komma på eventet på onsdag kväll då jag instruerar i Solna då... Synd! Jag får se till att gå med i gruppen på FB dock!

    SvaraRadera
  5. Första gången jag testade det så tyckte jag att det var jobbigt med långsamma rörelser, ALLDELES för enkla, det gick långsamt men sedan kom jag på att jag kanske inte borde vara så otålig, inte så rastlös.. :)

    Det var först då jag upptäckte att jag verkligen behöver liknande träning! Övningar som sträcker ut, tränar balans, rätt andning, hållning och när man gör allt på rätt sätt, så är det faktiskt lite jobbigt - hoppas du testar det! :)

    SvaraRadera