tisdagen den 2:e februari 2010

Min träning i morse

Jag inledde min dag idag med att gå en powerwalk på 60 minuter i Sundbyberg. Det har inte snöat på några dagar nu, vilket är bra för det är plogat på gångvägarna och snön ligger packad så det är inga problem med att gå i rask takt.

Anledningen till att jag promenerade i Sumpan var för att jag sedan skulle instruera ett aerobicspass på World Class Sundbyberg. Som vanligt på tisdag morgnar var det ett Aerobics Express pass som stod på schemat. Det var riktigt kul att instruera idag! Salen var fylld med till en början mycket morgontrötta människor, vilket inte var så konstigt eftersom klockan var 06.45 när vi körde igång. Jag lyckades få igång hela gänget, vi körde på med de steg som jag hade planerat när jag satte ihop passet igår. Alla hängde med bra och kämpade på riktigt hårt! Efter en halvtimme var vi rödrosiga i ansiktet, svettiga och rejält andfådda. Och det var ingen som såg det minsta trött ut längre. Härlig energi fick jag av att hålla det passet!

Efter det körde jag ett pass styrketräning i gymmet. Det var rygg och bål som stod på schemat. Jag körde på ganska hårt och inledde med chins där jag faktiskt lyckades ganska bra. Mitt nyårslöfte är ju att lyckas göra chins och dips utan hjälpvikter och som det kändes idag är jag på ganska god väg när det gäller chins åtminstone!

Jag körde fyra olika övningar för ryggen; chins, latsdrag, rodd och hantellyft med stöd mot bänk (se bilderna).

För bålen blev det olika typer av situps på balansboll och benhävningar hängandes i ribbstol. Det var riktigt länge sedan jag tränade med ribbstol som redskap. Det känns som att det var i högstadiet som jag gjorde det senast. Det är riktigt bra träning för bålen, att hänga med armarna i en ribbstol och långsamt häva benen uppåt samtidigt som man spänner till magen och ser till att ryggen är tryckt mot ribbstolen hela tiden.

Sammanfattningsvis var dagens träning bra och varierande med inslag av både fettförbränningsträning, pulshöjande träning och styrketräning.

PS. Jag ser på bilderna hur sjukt vit jag är för tillfället, men eftersom det inte är hälsosamt att sola solarium kommer jag inte göra det. Även om det skulle vara lockande just nu.... Jag vill ha sol!!!

3 kommentarer:

  1. Oj vilken träningsdag! Orkar du verkligen köra 3 pass på raken eller blir det något mellanmål för att ladda om?

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Ser ut som du kanske går förbi mig då du promenerar runt här i Sundbyberg krokarna. Trevligt att du promenerar så mycket!
    Tränar på Sumpans WC också ser det ut som, eller?
    Ser ut som du haft en mycket trevlig dag, fylld med träning. så avis just nu.

    SvaraRadera
  3. Hej Anna,
    ja det är så här jag brukar träna när jag förlägger träningen på morgonen. Efter min powerwalk äter jag alltid en banan och dricker en halv proteindrink. Direkt efter träningen, som idag alltså var aerobics och styrketräning, dricker jag upp resten av proteindrycken. Ca en timme efter det äter jag frukost. För mig funkar detta mycket bra!

    Kram Karin

    Hej Caroline,
    ja visst är promenader härligt! Mycket möjligt att jag promenerade förbi dig då i morse! Normalt sett tränar jag inte på WC Sumpan, utan bara när jag instruerar där gör jag det. För mig blir det annars oftast WC Vasastan eller Nybroplan.
    Stackare, är du fortfarande sjuk och kan inte träna?

    Kram Karin

    SvaraRadera