tisdagen den 16:e februari 2010

Om min härliga morgon

Som jag skrev i morse så kunde jag träna som planerat för min förkylning var mycket bättre när jag vaknade än den har varit de senaste dagarna. Det var så skönt att känna att kroppen är på G igen! Jag anpassade dock träningen så pass att jag tog det lite lugnare och på en nivå som jag kände att min kropp klarar av.

Notera här att jag är van vid att träna och jag har bra koll på vad min kropp klarar av och inte klarar av. Om du är förkyld och är osäker på om du kan träna är mitt råd att du väntar en dag extra med träningen. Om du har ont i halsen eller feber ska du definitivt inte träna. Det kan till och med vara farligt för hjärtat. Jag har bara lite hosta och snor kvar från min förkylning och jag känner att min kropp klarar av träna. Men det kan vara en hårfin linje och det är extremt viktigt att man lyssnar på sin kropp! Känner man under ett träningspass att man blir yr, mår illa eller får ont så ska man sluta träna omedelbart.

Jag inledde med en promenad i Sundbyberg. Eftersom jag skulle instruera och träna på World Class där på morgonen så ville jag hålla mig i närheten under promenaden. Det var som vanligt skönt och uppfriskande att inleda dagen med en timmeslång promenad.

Fastän Sundbyberg är en stad (om än den minsta staden i Sverige) så ligger det mycket snö kvar på gatorna, till skillnad mot inne i Stockholm där det mest är blask och snömodd för tillfället.

Efter promenaden var det dags för träning på gymmet. Jag instruerade mitt 30 minuter långa Aerobics Express pass. Jag försökte att ta det lugnt med mitt egna tempo, men det är så lätt hänt att man rycks med av glädjen och energin så det blev ett högt tempo även för mig. Men kroppen klarade av det!

Det var härlig stämning i salen och alla gav järnet. Vi körde några finalvarv på slutet då alla skulle inta en slutposé vid sista takten. Alla var verkligen grymma och det såg riktigt snyggt ut när vi körde finalvarven och avslutade med varierande slutposér!

Det var också riktigt kul att höra kommentarer som "Vilket roligt pass det var!" från deltagarna efteråt. Det värmer ett instruktörs hjärta!

Jag är glad och svettig efter aerobicspasset!

Sedan var det dags för mig att styrketräna en sväng. Jag körde rygg och biceps och det blev ett pass på 30 minuter. Jag körde lite lättare vikter än vanligt för att inte utmana kroppen för hårt. Men jag förvånades över hur bra det gick att styrketräna trots förkylningen. Lite stretch på det och sedan var dagens träningspass avklarat.

Jag vill också passa på och tacka alla som har gett mig krya-på-dig hälsningar här på bloggen! Ni är för gulliga och varje ord från er har värmt mig! Jag är helt säker på att förkylningen har gått över snabbare bara på grund av alla era fina ord! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar