söndagen den 7:e februari 2010

Träningsupplägg vecka 6

Under nästa vecka kommer jag inte styrketräna i gymmet, som jag normalt sett brukar. Jag kommer istället fokusera på att träna så många olika typer av träningsklasser som möjligt, där även styrketräning kommer ingå i vissa av klasserna. De klasser jag kommer träna där styrketräning ingår är Bodypump, Bodybalance, X-fit Express, Core Express och Poweryoga.

Det finns så många olika klasser i World Class' träningsutbud att det blir svårt att hinna träna alla klasser man vill, fastän man som jag tränar mycket. Så fokus för mig under kommande vecka blir att prova några nya träningsklasser och variera de olika träningformerna jag kommer köra så mycket som möjligt. De för mig nya klasser jag kommer prova är X-fit Express (har bara tränat det en gång tidigare, för ca ett år sedan) och Bodybalance. Jag kommer även träna Afro Express, en väldigt rolig dansklass, som jag dessvärre tränar alltför sällan.

Träningsupplägg vecka 6:
Måndag: Promenad innan frukost 60 minuter + Afro Express (30 min) och Core Express (30 min)
Tisdag: Promenad innan frukost 60 minuter + Aerobics Express (30 min) + Konditionsträning på Cardiotrainer 30 minuter
Onsdag: Promenad innan frukost 60 minuter + X-fit Express (30 min) och BodyBalance (60 min)
Torsdag: Promenad innan frukost 55 minuter + BodyPump 60 minuter
Fredag: Promenad innan frukost 55 minuter + Poweryoga 60 minuter
Lördag: VILA
Söndag: VILA

2 kommentarer:

  1. Den här BODYBALANCE-releasen är superhärlig, enjoy :)...

    SvaraRadera
  2. Sv; ja tack, det var en helt underbar helg! Roligt att prova på så många klasser nu i veckan :) jag kör ofta bara gym, löpning och RPM, kanske ska testa nåt annat!

    SvaraRadera