fredag 9 april 2010

Powerwalk och träning för bröst, triceps och axlar

Det var riktigt skönt att starta dagen med en 55 minuters powerwalk idag då jag känner av lite träningsvärk i ben och rumpa från bootyträningen i onsdags och löpturen igår. Det bästa botet mot träningsvärk är att röra på sig, tycker jag.

Efter promenaden blev det styrketräning i en timme för min del. Jag körde ett pass för bröst, triceps och axlar. Det blev tre övningar för bröst, tre för triceps och fyra för axlar.

Jag kände mig stark idag och lyckades höja vikterna på ganska många övningar! Särskilt glad och stolt är jag över min insats i dips. Jag körde som vanligt med hjälpvikten 20 kg först. Där klarade jag 6 repetitioner. Sedan provade jag att köra utan hjälpvikt och klarade faktiskt att göra två repetitioner, sedan tre och sedan tre igen! Jag lyckades inte gå riktigt hela vägen ned, men nästan. Detta är ett stort framsteg för mig!!! Ett av mina nyårslöften för i år är att klara att göra chins och dips utan hjälpvikter. Jag är på god väg när det gäller dips i alla fall!



En av tricepsövningarna jag körde var tricepspress över huvudet i kabelmaskin. En övning som jag gillar!


En av axelövningarna blev denna, också i kabelmaskin. Axel är nog faktiskt min favoritmuskel att träna. Vilken är din? Och jag glömde inte bort att träna rotatorkuffen idag. Den kör jag alltid när jag tränar axlar.



3 kommentarer: