torsdagen den 22:e april 2010

Vitsippor, promenad och styrketräning

Idag på min morgonpromenad upptäckte jag att det har kommit riktigt mycket vitsippor nu i närheten av där vi bor. De såg lite trötta ut i den tidiga morgonen. Men det var trots allt glädjande besked då vitsippor är ett säkert vårtecken.



Efter min timmeslånga promenad blev det ett styrketräningspass i gymmet på jobbet. Jag tränade rygg, biceps och axlar in 55 minuter.

Efter det stretchade jag i fem minuter. Jag brukar annars vara ganska dålig på att stretcha och tar mig sällan tid till det. Min kropp känns ganska stel och jag kände ett stort behov av att stretcha ut musklerna. Egentligen borde jag ha stretchat i minst en kvart, men fem minuter är bättre än ingenting alls i alla fall.

Jag gissar att anledningen till att jag känner mig stelare än vanligt i kroppen är på grund av all träning den sista tiden. Jag har tränat lite mer än vanligt senaste två veckorna och det börjar kännas nu. Då är det viktigt att lyssna på kroppen och anpassa träningen därefter. jag tog det därför lite lugnare än vanligt idag på styrketräningspasset.

Det blev tre övningar för rygg, tre för biceps och fyra för axlar. Tre av axelövningarna gjorde jag i triset (se bild) för maximal effekt. Läs mer om att träna i och superset här. Att träna i triset är snarlikt fast men involverar tre övningar istället för två.

1 kommentar:

  1. Kul att läsa din blogg :) Hittar mycket kul och bra tips här plus att man friskar upp minnet med sånt man eg redan vet!

    SvaraRadera