söndag 16 maj 2010

Härlig kväll vid havet i Aten

Igår kväll tog vi sparvagnen, åkte med den i en halvtimme och kom då till havet. Där spenderade vi kvällen på en trevlig restaurang med utsikt över havet och stranden.

Vi fick njuta av en vacker solnedgång över havet.
Vi åt en mycket god middag, som var extremt mättande. Inte var den så nyttig heller eftersom vi lyxade till med efterrätt. Men har man semester så har man!
Jag åt en pasta med tonfisk, tomat och oliver. Den var väldigt god! Efterrätten blev en chokladpaj med vaniljglass.
Har en suddig bild på den goda och mäktiga efterrätten.
Efter den mäktiga middagen promenerade vi tillbaka till spårvagnen och åkte tillbaka till hotellet, mätta och nojda efter en trevlig kväll vid havet.

Idag åker vi hem. Vi ska strax äta frukost och sedan bär det av till flygplatsen. Jag är supernöjd med vår resa till Aten, som har innehållit allt man kan tänka sig. Vi har hunnit med mycket och fått uppleva lite av allt. Nu har jag laddat mina batterier inför kommande vecka.