måndagen den 31:e maj 2010

Träningssammanfattning för maj

Jag har tränat klart för maj månad då det idag är den sista dagen i maj. Träningsmässigt har denna månad varit högst normal. Det har varken varit mer eller mindre träning än normalt sett.

Funbeat.se ser jag att jag har tränat 58 pass och sammanlagt 2426 minuters träning under maj månad. Detta är något mindre jämfört med april, men april var också en månad med ovanligt mycket träning. När jag jämför med snittet och en mer normal träningsmånad för min del så ligger reultatet för maj på en jämförbar nivå.

Jag är med andra ord nöjd med mitt träningsresultat för maj. Jag har tränat så mycket som jag hade planerat att göra, vilket innebär att jag har tränat på en lagom nivå för att vara mig. Det har också blivit tillräckligt varierad träning under maj månad. I stapeldiagrammet ser man att jag har haft en bra spridning på vilodagarna.

För att beskriva variationen i träning på detaljnivå följer här min träning under maj baserat på antal minuter per träningsform:
Powerwalks: 1095 minuter
Styrketräning: 315 minuter
Core: 270 minuter
Löpning: 211 minuter
Aerobics: 195 minuter
Booty: 180 minuter
Bodypump: 60 minuter
Poweryoga: 60 minuter
Hopprep: 25 minuter
Trappträning: 15 minuter

Variationen ser ungefär ut som den brukar för mig. Det var färre typer av träningspass än i april. Och det är lite mer löpning än det har varit tidigare under året, vilket dels beror på att det är perfekt säsong för löpning just nu och för att jag snart ska springa Vårruset och har tränat lite extra inför det.

Maj blev alltså en bra träningsmånad för mig? Hur blev träningen för dig i maj?

Här hittar ni min träningssammanfattning för tidigare månader:
Januari 2010
Februari 2010
Mars 2010
April 2010

3 kommentarer:

  1. Ser ut som mycket bra träning tycker jag!
    För mig gick det också bra, mer fokus på löpning/intervall/teknik och tyvärr mindre på simning och Yoga (som jag gillar). Men kanske lite mer av det i juni...:)

    SvaraRadera
  2. Åh, kul med så många olika typer av pass! Och visst är Funbeat KUL? Jag är också där och hänger ju... okej om jag lägger till dig som kompis? (alltid bra med mycket pepp-kompisar tycker jag :))

    SvaraRadera
  3. Hannas mamma laddar: Kul med mycket löpning! Låter härligt med mer simning och yoga i juni!

    JoHo: Klart du får lägga till mig som kompis på Funbeat!

    SvaraRadera