söndag 23 maj 2010

Träningsupplägg vecka 21

Under kommande vecka kommer jag träna på som vanligt. Jag kommer unna mig att vila från träning både på lördagen och söndagen eftersom jag känner att min kropp behöver det.

Jag kommer träna löpning specifikt inför Vårruset eftersom det bara är 10 dagar kvar tills jag ska springa detta lopp. Jag är inte så van vid att springa 5 kilometer som distans utan brukar oftast springa längre än så. Därför ska jag nöta in den distansen under kommande vecka för att försöka få till ett bra resultat när det är dags för Vårruset.

Träningsupplägg vecka 21:
Måndag: Promenad innan frukost 55 minuter + Löpning 5 km och Core Express
Tisdag: Promenad innan frukost 60 minuter + Aerobics Express (jag instruerar) och Core Express (jag instruerar)
Onsdag: Promenad innan frukost 60 minuter + Löpning 50-60 minuter med intervallträning alt. trappträning
Torsdag: Promenad innan frukost 55 minuter + Styrketräning 60 minuter för rygg, biceps och axlar
Fredag: Promenad innan frukost 55 minuter + Styrketräning 60 minuter för bröst, triceps och ben
Lördag: VILA
Söndag: VILA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar