söndag 30 maj 2010

Träningsupplägg vecka 22

Nästa vecka blir en rolig träningsvecka, framför allt för att jag ska springa Vårruset med ett gäng kollegor på onsdag kvällen. Jag instruerar inte längre aerobics och core på tisdagar eftersom sommarschemat börjar från och med imorgon och det innebär att de klasserna faller bort. Jag kommer istället kunna fokusera på egen träning på tisdagarna under sommaren. Denna tisdag kommer jag köra spinning och styrkeövningar.

I helgen kommer jag ta det lugnt med träning förutom en cykeltur, som jag och maken planerar att ta. Vi kommer inte cykla jätte långt, men vi kommer säkert vara ute ett par timmar. Så jag räknar med det som ett träningspass

Träningsupplägg vecka 22:
Måndag: Promenad innan frukost 55 minuter + Booty Express och Core Express
Tisdag: Promenad innan frukost 55 minuter + Spinning Express och styrketräning blandade övningar 30 minuter
Onsdag: Promenad innan frukost 60 minuter + Friskis&Svettis gympa 20 minuter och Löpning 5 kilometer (Vårruset)
Torsdag: Promenad innan frukost 55 minuter + Bodypump 60 minuter
Fredag: Promenad innan frukost 55 minuter + Booty Express och Core Express (jag instruerar)
Lördag: VILA/cykling utomhus
Söndag: VILA/cykling utomhus

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det?! Vi borde försöka få ihop ett gäng och träna tillsammans med typ friskis eftersom det är gratis :) Antingen en joggingrunda eller någon annan typ :)

    SvaraRadera
  2. Ja det var en bra idé, Cissi! En joggingrunda tackar jag inte nej till.

    SvaraRadera