onsdagen den 7:e juli 2010

Svettig morgonträning

Efter en snabb promenad på 55 minuter i morse var jag framme vid World Class Nybroplan. Idag stod konditionsträning på schemat. Efter två dagar med styrketräning både måndag och tisdag var jag sugen på att få upp pulsen riktigt ordentligt och svettas rejält. Och det fick jag också!



Först körde jag en halvtimme på cardio trainern. Jag körde programmet "calorie burner" och resultatet syns uppe till vänster: kalorier 289,9 och kilometer 4,59. Sedan cyklade jag lika länge med samma program. Resultatet för cyklingen syns uppe till höger: kalorier 265,7. Eftersom jag valde samma program, samma motstånd och höll på lika länge på båda konditionsmaskinerna är det uppenbart vilken av dem som ger mest effektiv träning: Cardio Trainern.


Jag blev riktigt svettig av dagens träningspass. Svett på cykeln, svett på golvet och svett på mig. Den bästa träningen är när man får kämpa hårt och känner hur jobbigt det är. Det är det som skapar träningsendorfiner. Och det fick jag helt klart i morse!

6 kommentarer:

  1. Härligt!

    Idag ska jag svettas på spinning. Innan blir det lite styrka för mina underben.

    Maskinerna ser så avancerade ut att jag inte vågar prova dom.
    Känns som det bara är coola tjejer som använder dom :)

    SvaraRadera
  2. Oj, vad brun du är Karin!!

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att svettas? Jag har också precis kört ett härligt gymkondispass. Kul att variera det med löpning och promenader.

    SvaraRadera
  4. Och vad är en cardiotrainer? :s

    SvaraRadera
  5. Mikael; Jodå du vågar!

    Caroline; Jag passar på och sola när det är fint väder på helgerna.

    Anna; Ja det är skönt att svettas. Nice att du också har fått göra det idag!

    Vilhelmina; Det kallas säkert inte för det, men jag kallar det för det. Jag tror att det heter cross trainer egentligen; man jobbar lite likt skidåkning på maskinen.

    SvaraRadera
  6. Vad kul att jag hittade din blogg.
    Jag vill bli en fitness tjej som dig!
    Tänkte börja "hösten" imorgon med att cykla till och från jobbet som komplettering till styrketräningen. 1,5mil ca 50 minuter bränner runt 450kcal då jag har 10kg för mycket fett just nu. Skulle du äta fruksot innan eller efter cykelturen?

    SvaraRadera