torsdagen den 1:e juli 2010

Träningssammanfattning juni

Igår vad det sista juni och nu är det med andra ord dags att summera träningen för den månaden. Juni slutade med sjukdom i form av en infektion i foten och hög feber. Men detta påverkade inte min planerade träning nämnvärt. Jag missade ett träningspass den 28 juni, men det komme jag ta igen nu i början av juli istället.

I övrigt har träningen gått bra under juni månad. Enligt Funbeat.se, där jag registrerar min träning har jag tränat 2638 timmar under juni, vilket är 1 dag och 19:58:18 timmar. Totalt har det blivit 57 träningspass under månaden. Detta innebär att jag har tränat några fler timmar än jag gjorde i maj.

Här ser ni min träning under juni baserat på antal minuter per träningsform:
Powerwalks: 1197 minuter
Styrketräning: 320 minuter
Core: 210 minuter
Löpning: 209 minuter
Booty: 145 minuter
Cykling: 90 minuter
Dansaerobics: 60 minuter
Bodypump: 60 minuter
Cardio maskinpass: 30 minuter
Aerobics: 30 minuter
Gympa: 15 minuter
Hopprep: 10 minuter

Jag tycker att variationen med träning ser bra ut för juni. Det blev en helt okej mix av konditions- och styrketräningspass. Jag borde ha tränat ett par yogapass, så det får jag se till att göra under juli.

I övrigt är jag nöjd med antalet pass och den tid jag har spenderat på träning under juni. Min plan är att juli ska vara en lika bra träningsmånad. Under augusti kommer jag sedan ta det lugnare för då har jag semester och kommer inte ha lika tuffa träningsmål som normalt sett.

Här hittar ni min träningssammanfattning för tidigare månader:
Januari 2010
Februari 2010
Mars 2010
April 2010
Maj 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar