torsdagen den 13:e januari 2011

Lycklig efter kvällens träningsklasser

Jag instruerade booty och core ikväll för första gången efter juluppehållet. Det var underbart kul att se så många deltagare där! Jag kan inte minnas senast jag hade så många deltagare på både booty- och coreklassen. Nu i januari är det om bekant trångt på gymmen och träningsanläggningarna eftersom många rivstartar med sin träning efter jul- och nyårshelgerna. Dessvärre brukar det ju vara en hel del som droppar av efter ett par månader. Men jag hoppas att de flesta fortsätter att komma på mina klasser ändå!

Som vanligt blev jag peppad av deltagarna och kanske blev jag det lite extra just ikväll eftersom det var så många där. Jag och alla andra körde i vilket fall järnet och ganska många kommenterade hur ont de kommer ha imorgon efter kvällens träning. Vi får se hur ont jag får... Jag tror att det kommer kännas en del.

Min träningsoutfit ikväll var kläder som jag har haft länge i garderoben. Ibland är det bra att vara en som har svårt för att göra sig av med saker. Det grå linnet är ett säkert 15 år gammalt linne från Reebok. Och det ljusblå linnet är ett bara" ungefär 10 år gammalt linne från Diesel. Egentligen är de inte ett träningslinne, men jag tycker att det fungerar bra som det. De svarta byxorna kommer jag inte ens ihåg var de kommer ifrån så de måste vara väldigt gamla de...

Det var en lyckad och härlig kväll det!

4 kommentarer:

  1. Så himla peppad av att läsa din positiva blogg :)
    Kul det var så många på passet :D

    SvaraRadera
  2. Man riktigt känner glädjen i hela din text! Vad härligt, Karin!

    SvaraRadera
  3. Hejsan Karin! jag har hittat din blogg nu :) och börjat läsa den ,tycker du har väldigt bra med recept,frukost med mera ! jag har själv precis lagt ner min blogg så den får vila lite :( så nu läser jag bloggar i stället ;) men jag skulle vilja ställa en fråga till dig.. Har du några förslag på vad man ska äta EFTER träning?? Jag har lite svårt med VAD man ska äta ,och oftast så blir det smörgåsar. mvh jea

    SvaraRadera
  4. Jea:
    Hej, kul att du har hittat min blogg! Efter man har tränat är det viktigt att man får i sig ordentligt med mat så snabbt som möjligt. Det bästa är om du äter en måltid bestående av kolhydrater, proteiner och fett, som en lunch, middag eller ett ordentligt mellanmål. Det bästa är med hemlagad mat.
    Om du vet att du inte kommer ha möjlighet att äta en ordentlig måltid inom en timme efter ditt träningspass tycker jag du ska fylla på med sådant som är enkelt att ha med sig. Det är viktigt att du får i dig proteiner och snabba kolhydrater så keso eller en proteindrink och en banan är bra att äta. Sedan ska du se till att få i dig en ordentlig måltid så snart du kan.
    Lycka till!

    SvaraRadera