tisdagen den 31:e maj 2011

Skönt återhämtningspass på cykeln

Jag startade min tisdag med ett träningspass på spinningcykeln. Det blev ett lugnt sådant; ett återhämtningspass. Jag kände mig lite mör i benen efter gårdagens träning och ville därför inte ta ut mig alltför hårt. Perfekt då att cykla i relativt lugnt tempo med lite lagom motstånd i en timme. Det var precis vad jag behövde!

MIn frukostgröt med fiberhavregryn, solrosfrön, linfrön, kanel, banan och mjölk smakade extra gott efter träningen!

4 kommentarer:

  1. Visst är det härligt! Återhämtningspass på cykel är jättebra. Vi körde ett igår för att mjuka upp kroppen efter vårt lopp i söndags. Kändes finfint i kroppen efteråt. Med storslagen natur, vindstilla och med solen i ansiktet var det rena rehabiliteringspasset.

    Om du inte funderat förut, vill jag bara väcka tanken på en landsvägscykel. Jag var helt emot det, tills jag prova ;-) Sköt om dig, Karin!

    SvaraRadera
  2. Det låter bra och klokt det :)

    SvaraRadera
  3. Du är så duktig med din hemmaträning. Beundrar din motivation!

    Din gröt ser jättegod ut. Har inte kunnat äta det under graviditeten, men nu blev jag sugen..

    SvaraRadera
  4. Den där gröten ska jag testa. Brukar äta med hallon och blåbär och linfrön med ett knäckt ägg i (man blandar ner ägget innan man slår på spisen och vispar under tiden det kokar)...men kanel? måste testa!

    SvaraRadera