fredag 6 maj 2011

Styrketräning och raska promenader

Idag jobbar jag hemifrån. Därför inledde jag dagen med ett träningspass på det gym som ligger i närheten av där vi bor. Först blev det en rask promenad dit, sedan ett pass styrketräning där och till sist en rask promenad hem. Totalt blev det 55 minuters promenad och 50 minuters styrketräning. Bra start på denna fredag!


Två av de axelövningar jag tränade i morse.

Eftersom detta var veckans enda renodlade styrkepass ville jag fokusera på de muskelgrupper som jag tycker är viktigast, dvs rygg, bröst och axlar. Visserligen finns det fler viktiga muskelgrupper än så, men man kan inte hinna allt på en knapp timme.

Att träna axlar är min favorit och jag varierade med hantelövningar och övningar i maskin. Jag gillar att ta med balansbollen när jag tränar. På så sätt aktiverar man balans och bål när man sitter på bollen medan man utför övningarna.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag! Först träning & sen sitta hemma & jobba. Perfekt fredag med andra ord.. :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också om att träna axlar och rygg. Har du fler bra övningar för just denna grupp? Lite annorlunda? Ska göra ett nytt träningsprogram för kommande veckor nu :)

    SvaraRadera