onsdagen den 7:e september 2011

Morgonträning på gymmet

Till skillnad från igår valde jag att inte somna om när klockan ringde i morse. Jag gick upp direkt trots att det spöregnade ute även denna morgon. Jag gav mig ut, satte mig på cykeln och trampade bort till gymmet i ett skönt, uppfriskande regn.

Nu som gravid fokuserar jag på att träna muskelgrupper som rygg och axlar. En stark rygg behövs för att orka bära på alla kilon jag har på magen. Och starka axlar kan vara mycket väl behövda när jag sedan ska sitta framåtböjd och amma och bära på en bebis hela dagarna. Styrketräningen idag fick därför bli för axlar och rygg.

Skön styrketräning!

Jag tränade styrka både i maskiner, med hantlar och med kinesismaskinen. Så skönt att jag fortfarande orkar ta i med musklerna!

Efter 35 minuters styrka var det dags för konditionsträning. För att upprätthålla en så bra kondition som möjligt är också viktigt för mig nu under graviditeten. Jag kan inte springa eller hoppa, men jag kan fortfarande cykla, gå relativt raskt och träna i cardiomaskinen. Idag fick det bli 30 minuter på cardion.

Jag tränar kondition, blir svettig och cyklar sedan hem i regnet.

Efter konditionsträningen var jag härligt svettig. Det var riktigt skönt att då ge sig ut i regnet för att cykla hem igen. Regnet svalkade ner mig och det gjorde inget att jag blev blöt för jag skulle ändå duscha hemma sedan.

1 kommentar:

  1. Ahhh, GÖTT! Du är grym som tränar på så bra trots bollmage :D

    Jag blir också sugen på att dra iväg och träna "på lokal" (hehe) Blir mest hemmaträning för min del just nu. Helt okej, men mmmm, en annan känsla att vara på gymmet ju.

    SvaraRadera