tisdagen den 3:e januari 2012

Snart premiär för nya Gladiatorerna

För nästan ett år sedan frågade jag er om "Du är en gladiator?". Då sökte nämligen TV4 deltagare till TV-programmet Gladiatorerna. Nu har programmet snart premiär. Nu på lördag, den 7 januari, klockan 20.00 kommer Gladiatorerna börja sändas igen (senast det sändes var 2004).

Gry Forsell kommer vara programledare denna gång. Tydligen har tusentals sökt till programmet, men bara 32 har valts ut som deltagare i programmet och ska utmana de tuffa gladiatorerna. Kan bli kul att se hur programmet är utformat denna gång och om deltagarna kommer klara av att slå gladiatorerna. Ska du titta?

Det är imponerande att se på de som är gladiatorer. Samtliga har extremt muskulösa kroppar. Om du vill läsa och se mer om dem: gå in här.

Bild: TV4.se

6 kommentarer:

  1. Jag tror faktiskt att jag kommer titta lite grann på säsongen. Det kan vara rätt underhållande :)

    SvaraRadera
  2. Träningstjejen3 januari 2012 18:11

    Hej o tack för en bra blogg! :-) är en 14, nästan 15årig tjej som tränat ganska mkt det senaste året. Just nu kör jag ett löppass i veckan, 2 styrkepass, ett corepas o ett zumbapass. 2 vilodagar alltså, o äter o sover bra. Funderar på hur jag ska göra med styrketräningen. Just nu kör jag ett helkroppsprogram med lätta hantelövningar 2ggr/veckan. Då jag vill öka lite i muskelmassa o bli starkare funderar jag på om jag kanske borde köra 3-split istället, med ett pass för bröst + armar, ett för rygg + axlar o ett för mage + ben per vecka istället. Vad tror du är bäst? Ska jag köra 3-split innebär det att jag måste plocka bort zumba-passet, för jag vill ha 2 vilodagar i veckan. Så vad tycker du - helkropp eller 3-split? Eller varannan vecka helkropp o varannan 3-split?

    Tacksam för svar! :-)

    SvaraRadera
  3. Kommer nog inte att titta eftersom jag kommer att fyllas med avund att jag inte sökte i år heller. Haha! Vill inte dra på mig mer skador, annars skulle jag gladeligen sökt....

    Men, hade nog trots min storlek, varit för liten när allt kommer omkring ..

    SvaraRadera
  4. Jag ska absolut titta! Och låtsas att jag är lika stark som dom... ;-)

    SvaraRadera
  5. Träningstjejen:
    Jag tycker att det låter klokt att dela upp kroppen på 3-split och köra tre pass i veckan. För att maxa resultatet behöver du träna flera övningar per muskelgrupp och då krävs det att du delar upp kroppen på flera dagar. Så ditt förslag där låter bra!

    Om du skulle sakna zumban mycket föreslår jag att du byter ut ett av styrkepassen någon gång ibland för att gå på zumba istället.

    Låter klokt att du vill behålla dina två vilodagar i veckan för kroppen behöver vila för att orka bygga muskler.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Träningstjejen5 januari 2012 23:26

    Tack så mycket för hjälpen! :-)

    SvaraRadera