tisdagen den 20:e mars 2012

Benhård träning

Uppvärmning: Utfallsgång runt bord
Startade min dag med benhård träning i form av Booty Express x 2. Har ingen aning om hur många utfall, knäböj och andra övningar för ben och rumpa jag har gjort denna morgon. Men många blev det!

Många utfall och knäböj.
Jag lyckades tajma Wilmers sömn bra denna gång. Han slocknade redan någon timme efter att vi hade gått upp i morse. Då lade jag honom i vagnen så att han kunde sova där och satte igång med träningen. För hur positivt inställd jag än är till att träna med bebis så är det trots allt enklast att träna medan bebisen sover.

Bonusövning mellan Booty Express passen.
Dagens träning:
  • Uppvärmning: Utfallsgång och ett gäng knäböj (ej så djupa då det var uppvärmning)
  • Booty Express kvartal 2 2010: 6 låtar
  • Benpress upp mot taket (se bild ovan)
  • Booty Express kvartal 3 2010: 7 låtar
Jag tyckte att träningen var så rolig att jag tränade den jobbigaste utfallslåten i Booty Express omgång nummer 2 två gånger efter varandra. Det sög verkligen musten ur benen. Skön benhård träning!

Djupa knäböj
Om man är van vid att träna knäböj kan man testa att gå ännu djupare ned i övningen. Viktigt, som vanligt, att man håller en stark korsett och en stolt hållning i bröst samt trycker rumpan bakåt i övningen.

En timmes bra träning för ben och rumpa blev det. Dessutom blev det en hel del svett eftersom några av låtarna är betonade på puls.

I morgon är min plan att träna löpning. Få se hur det kommer kännas. Jag gissar att jag kommer vara ganska mör i benen då!

Skönt svettig av Booty!

12 kommentarer:

  1. Det är så härligt att "komma hem till dig" och din träning.
    Är jätteimponerad över hur du tränar hemma!
    Jag är ju smått besatt, men behöver få komma hemifrån då jag tränar. Tycker inte det går att fokusera annars. Fast, då är det inte lika kul att träna med 3 vuxna grabbar som sitter och flinar i soffan heller :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit en härlig syn; att se dig träna med dessa tre flinande grabbar som publik!!! =)

      Radera
  2. Vad fin och duktig du är! Jag älskar hemmaträning och det är så kul att titta in och se vad du hittar på :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig träning.
    Snart är de min tur, ska ställa mig på löpbandet och ta mig en tur. Jag hoppar uterundan idag och tar den inne ist =)

    PAstasalladen såg jättegod ut förresten =)

    SvaraRadera
  4. Fint pass, det var rejält tilltaget!

    SvaraRadera
  5. Bra tränat! Jag skulle också behöva köra lite mer rumpa. Den blev ju lite plattare efter graviditeten:)Jag svarade på din fråga om bärsjalen inne hos mig. Kraaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också märkt att min rumpa har blivit plattare. Så nu gäller det att ligga i med rumpträning!

      Radera
  6. Bra tränat! Jag skulle också behöva köra lite rumpa. Den blev ju lite plattare efter graviditeten:) Jag svarade på din fråga om bärsjalen inne hos mig. Kraam!

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat! Och jag håller med om att det är lättare att träna när de sover. Lite jobbigt att bli avbruten hela tiden.

    Kram kram!

    SvaraRadera
  8. Du är så otroligt duktig och inspirerade, Karin!

    SvaraRadera