onsdag 23 maj 2012

Benträning med 964 hopp

Under morgonens styrkepass för ben, med inslag av konditionsträning i form av hopprepshoppning, hade jag 2:1 - dubbelt upp - tänket i åtanke hela tiden. Jag tränade underkropp, vilket bör tränas dubbelt så mycket eller dubbelt så hårt som överkropp. Jag vävde in konditionsträning i passet eftersom den bör göras dubbelt så mycket eller dubbelt så hårt som styrketräningen. Och jag fokuserade mycket på baksida ben, även om framsida ben också fick en hel del träning.

Det blev uthållighetsträning för ben- och rumpmusklerna då jag jobbade med många repetitioner. Mellan varje övning hade jag som mål att hoppa minst 100 hopp med hopprepet. Totalt landade jag på 964 hopp när jag var klar.

Som vanligt var det underbart att träna ute i solen!

Dagens träning:
  • Utfallsgång, 112 stycken
  • Hopprep, 105 hopp
  • Knäböj med tung säck framför bröstet, 24 x 3
  • Hopprep, 125 hopp
  • Utfall med tung säck framför bröstet, 24 x 3 / ben
  • Hopprep, 106 hopp
  • Benlyft upp mot himlen, stående på alla fyra, 24 x 3 / ben + samma övning i små pushar övre läget, 24 / ben
  • Hopprep, 116 hopp
  • Benlyft mot bänk, 12+ 14 + 16 / ben
  • Hopprep, 125 hopp
  • Benlyft liggande på sidan,  24 + 26 + 28 / ben
  • Hopprep, 111 hopp
  • Djupa knäböj, 55 + 45 + 40
  • Hopprep, 123 hopp
  • Hällyft, träning för vaden, 24 + 26  + 36
  • Hopprep, 153 hopp

6 kommentarer:

  1. Grymt pass! Det sparar jag ner och kör snart! Ha en superdag i solen! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du kommer gilla det! Ha en fin dag du med! Kram

      Radera
  2. Detta ser ut som om det kommer att bli mitt kvällspass idag!! Tack!

    SvaraRadera
  3. Jösses, jag kan tänka mig att det känns i benen idag? :) Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns lite i vaderna i alla fall! =)

      Radera