tisdagen den 1:e maj 2012

En lista med frågor om mat och träning

Min frukost nr. 2 idag
Betty som driver Stepup2Fitness bollade över en lista till mig som handlar om matrelaterade frågor. Jag svarar här på dessa frågor och kommer sedan bolla den vidare till tre andra träningsbloggare.
  • Vad har du druckit idag? en kopp kaffe med mjölk och en hel del vatten (blir så törstig när jag tränar)
  • Vad var det senaste du åt? Min älskade lingongröt; havregrynsgröt med lingon toppad med jordnötssmör och lite mjölk till.
  • Vad tränade du senast? Styrketräning utomhus 
  • Vad ska du träna nästa gång?  Styrketräning för ben och rumpa samt lite yoga (blir imorgon det)
  • Mest underskattade mat? Avokado
  • Mest överskattade mat? Pizza
  • Så tycker jag att barn ska äta: Så naturligt som möjligt. Min tanke är att låta bli att köpa barnmatsburkar så långt det går och göra maten till Wilmer sjläv istället. Då vet man exakt vad han får i sig!
  • Min inställning till piller och pulver är: Bättre än att inte äta någonting om det handlar om ett proteinpulver till exempel med ok innehåll. Men helst äter jag det inte, utan väljer "riktig" mat istället.
  • Min respektive tränar: Mycket vardagsmotion i form av promenader och trädgårdsarbete
  • Sommar(tränings-)planer? Träna på som vanligt. Vi kommer vara hemma mycket i sommar och båda kommer vara lediga så jag har alla möjligheter till att träna precis som jag vill!
  • Sommarplaner för fem år sedan? Tog det lite lugnare med träningen under några veckor när vi hade semester och var bortresta, men i övrigt tränade jag på som vanligt under sommaren. Då brukade jag träna lite mer än jag gör nu och låg på 5-6 pass i veckan plus powerwalks varje dag.
Jag skickar detta vidare till dessa tre träningsbloggar: JoHo, MissAgda och Anna - TrendoTräning

8 kommentarer:

  1. Hej!

    Har läst din blogg nu ett tag och tycker den är väldigt bra :)! Är själv mamma till två tjejer och försöker kombinera familjeliv med träning vilket funkar väldigt bra.
    Nu till min fråga, jag tränar oftast 5 dagar i veckan allt från löpning, styrketräning, box och promenader men har väldigt svårt/ glömmer av att dricka vatten. Har du något bra tips du kan dela med dig av??
    Ha en fortsatt trevlig Första Maj

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Kul att du gillar min blogg och att du kan kombinera familjeliv med träning så bra!
      Det är ju viktigt att dricka mycket vatten och speciellt när man tränar mycket så bra att du tar upp frågan. Om jag vore du skull jag hälla upp vatten i en karaff och bestämma att du måste tömma den innan lunch och tömma nästa under eftermiddagen. Ha den stående nära till hands så att du blir påmind om den hela tiden. Om du tycker vanligt kranvatten smakar tråkigt kan du testa att smaksätta med cotronskivor, lime, hallon eller gurka.
      Lycka till! Och ha en din kväll!

      Radera
  2. Kul att läsa. Ja har också börjat med lingongröten och den är nu en favorit!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Tack Karin för att du skickade vidare till mig :)

    Besvarade frågorna idag, men hoppas du inte blir lessen att jag inte bollar vidare till 3 andra...

    Ha en fin solig dag!
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt ok att du inte bollar vidare. Kul att läsa dina svar! :-)

      Ha en fin solig dag du med och kör hårt på benpasset (ska också träna ben idag)! Kram

      Radera
  4. Tack, ska anta utmaningen i helgen! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir spännande att läsa då! Kram

      Radera