fredagen den 11:e maj 2012

Hårt benpass med skönt avslut

Svettig efter benträningen
Precis som vid förra veckans benpass valde jag att inleda dagens träningspass för ben och rumpa med jägarvila. Ville gärna lyckas med att stå i minst fem minuter igen och helst lite längre än sist. Det lyckades jag med, även om det var tufft! Sista minuten darrade benen som asplöv. Men jag lyckades med att stå i fem sekunder längre än mitt förra rekord. Bra start på passet!

Många utfall i Bootypasset
När jag därefter tränade ett bootypass var det med möra ben. Låt nummer tre i det bootypass jag körde var grymt jobbig med hur många utfall och saxhopp som helst. Men jag lyckades hålla ut hela låten!

Poweryoga som avslut

Jag gillar att kombinera mina benpass med poweryoga som avslutning så det gjorde jag idag också. Skönt att få sträcka ut de möra benen i yogapositionerna!

Dagens träning:
  • Jägarvila mot vägg i 5:20:7 minuter
  • Booty Express Q3 2008, 25 minuter
  • Poweryoga, 33 minuter 
I morgon vet jag att jag kommer stappla fram på ben med mycket träningsvärk. Men det är ju det som är så härligt! Älskar att ha träningsvärk! För då känns det att man har jobbat hårt och att man har uppnått något med sin träning. Bra att jag ska vila från träning i helgen för det är i vilan som musklerna har en chans att utvecklas!

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat Karin.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Hej! Tycker din blogg är otroligt bra och inspirerande! :)

    Mitt mål är att bli starkare och få lite större muskler, och samtidigt förbättra min kondition. Vara ganska allroundtränad helt enkelt. Tror du ett sådant här träningsuppläg kan få mig att nå mina mål?
    Yogar även ibland för att hålla mig smidig.

    Måndag: Vilodag
    Tisdag: Bodypump
    Onsdag: Vilodag
    Torsdag: Spinning/Bodypump
    Fredag: CX Worx (core) och tyngre styrketräning - ben och bröst
    Lördag: Tyngre styrketräning - rygg, armar och axlar
    Söndag: CX Worx (core) och spinning

    Tacksam för svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Frida,
      Kul att du gillar min blogg!

      I det stora hela tycker jag att ditt upplägg ser bra ut! Det du skulle kunna ändra på eftersom du vill bli starkare och få mer muskler är att byta ut bodypump mot tyngre styrketräning ibland. Varannan vecka skulle du till exempel kunna dela upp kroppen i tre när du styrketränar och hoppa över ett bodypumppass.

      Eftersom du vill få bättre kondition kan det också vara till fördel att du tränar intervallträning ibland; antingen på cykel, cross trainer eller vid löpning. Det ger snabba resultat!

      Lycka till!

      Radera