lördag 5 maj 2012

Liten frukost innan löpning

Snart ska jag ge mig ut på ett löppass. Planen är att springa mitt längsta någonsin. Hur långt det blir återstår att se. Men om jag lyckas springa längre än 15 kilometer, vilket är den längsta distans jag hittills har sprungit, blir jag nöjd.

När jag springer vill jag inte ha så mycket mat i magen, men någonting måste jag äta innan för att orka. Därför blir det en liten frukost innan löpningen; en mugg med naturell yoghurt, vindruvor och krossade linfrön och ett kokt ägg till det.

Efter löpningen kommer jag fylla på med mer mat för då kommer jag garanterat vara hungrig!

7 kommentarer:

  1. Heja heja!
    Antar att vi blir uppdaterade sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag lägger in en uppdatering om det senare idag! :-)

      Radera
  2. Morgonlöpning är helt fantastiskt, dock klarar jag inte av att ha någon mat i magen under mina morgonrundor, blir väldigt lätt illamående. Dricker ett glas vatten innan och käkar en rejäl frukost efter:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är ganska individuellt det där med hur man fungerar bäst vid morgonträning, med eller utan mat. För mig fungerar lite mat innan och mer mat efteråt.

      Bra att du har hittat det som fungerar bäst för dig!

      Radera