onsdagen den 30:e maj 2012

Min form sex månader efter graviditeten

Det är nu ett halvår sedan lille Wilmer kom till världen och jag kan se tillbaka på ett halvår som har varit det bästa i mitt, och i våra, liv. Den dagen vår lille son kom till världen var verkligen den bästa dagen!

Lite fåniga pose-bilder från förra veckan.

Jag är också tacksam över att min kropp har återhämtat sig så bra efter graviditeten och förlossningen och jag kommer här för sista gången summera min form sex månader efter graviditeten. Jag känner inget behov av att skriva om min form varje månad framöver eftersom jag känner mig mer än återhämtad vid det här laget. Jag är nu både starkare, snabbare och uthålligare än jag var innan graviditeten.


Mina träningsmål som de såg ut fem månader efter graviditeten:
Vad roligt det är att sätta upp träningsmål, kämpa för dem och sedan klara dem! Jag är som sagt väldigt tacksam över min kropp och dess förmåga att klara av så mycket. Jag vill också poängtera att det är väldigt individuellt hur snabbt man återhämtar sig efter en graviditet och förlossning. För mig har det gått snabbt, men det är absolut ingen självklarhet att man till exempel kan springa överhuvudtaget sex månader efter förlossningen. 

Bild från i morse

Mina träningsmål nu sex månader efter graviditeten:
Just nu under sommaren kommer jag träna på utan att sätta några specifika mål. Jag tror att det är viktigt att man har lite lugnare och mindre prestationsinriktade träningsperioder emellanåt. Ett mål som jag dock kommer sikta på att nå så småningom är att sitta i jägarvila i längre än 7 minuter och 21 sekunder, som var vad Pernilla Wiberg klarade i Mästarnas Mästare. Någon vacker dag ska jag slå henne!

För ett halvår sedan.
 Läs om:
... min form fem månader efter graviditeten 
... min form fyra månader efter graviditeten 
... min form tre månader efter graviditeten
... min form två månader efter graviditeten

8 kommentarer:

  1. Hej! Jag brukar ta en träningsmässigt lugn vecka var 6e vecka. Nu blev jag förkyld veckan innan det så det blev ingen träning på en vecka. Då kan jag väl räkna det som att jag har haft min lugna vecka även om jag var sjuk då? :)

    Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sandra,
      Så länge den veckan du var förkyld inte tröttade ut dig alltför mycket tycker jag att du kan räkna den som den-lugna-träningsveckan.
      Kul att du gillar min blogg!

      Radera
  2. jag är mäkta imponerad av vad du klarar av, efter graviditet eller inte kvittar.
    Var du i bra form innan graviditeten eller har detta blivit något du satsat på efteråt? :)

    Blev asmotiverad på att peppa mig hårdare nu helt plötsligt, känns ju som jag lajjar runt haha =D

    SvaraRadera
  3. Wow, så fin du är och vad mycket du har lyckats med under så kort tid!!! Heja dig! Kram!

    SvaraRadera
  4. Det stämmer att du har haft tur - många får ju följdproblem efteråt som försvårar, men oavsett så har du jobbat och kämpat hårt och det kan ingen ta ifrån dig. Superstarkt jobbat!

    SvaraRadera
  5. Å vilken dunderkula du hade där! Hihi, så fint :) Jag är jätteimponerad av hur bra form du verkar vara i - endast sex månader efter förlossning! Toppenjobbat!

    SvaraRadera
  6. Åh så fin du är! På alla foton!

    SvaraRadera