onsdag 30 maj 2012

Ren styrka

Jag gillar normalt sett att integrera konditionsövningar i mina styrketräningspass, men i morse blev det istället ett pass med bara styrka. Skönt det också ibland! Blev inte så svettig, men däremot sved det bra i musklerna.

Sista övningarna jag gjorde var inspirerade av Anna och den här videon. En bra trisetövning för axlarna!

Dagens träning - samtliga övningar i repetitioner om tre:
  • Superset 1: sittande smala rodd med gummiband + stående framåtlutad rodd med omvänt grepp, hantlar
  • Superset 2: breda stående rodd med gummiband + tricepspressar mot stol
  • Superset 3: drag upp mot bröst med gummiband och vikthantel + axelpressar ovan huvudet med gummiband
  • Superset 4: bröstpressar med gummiband, handflator nedåt + bröstpressar med gummiband, handflator inåt
  • Superset 5: axelpressar bakåt med gummiband + plankan
  • Triset för axlar: lyft framåt med viktplattor, rotation med viktplattor, lyft åt sidan med viktplattor

4 kommentarer:

  1. Ser riktigt bra ut! Jag inleder en period med styrketräning, ska bli spännande :) Ha en bra dag!

    SvaraRadera