onsdagen den 16:e maj 2012

Uthållighetsträning för ben och rumpa

Dagens ben- och rumppass bestod av två omgångar Booty Express. Denna träningsform ger verkligen bra uthållighetsträning för dessa muskelgrupper. Fokus ligger på att göra många repetitioner av utfall, knäböj, benspark och liknande övningar. Kroppen är enda vikten och en matta är enda redskapet. Enkel och effektiv träning! Några av låtarna fokuserar även på konditionsträning så att pulsen kommer upp emellanåt.

Mina ben var rejält möra efter förmiddagens träningspass. Som om två omgångar Booty Express inte var nog avslutade jag med att göra 100 vanliga knäböj och 100 knäböj djupt nere. Efter dessa 200 knäböj darrade mina ben nästan lika mycket som när jag har stått i jägarvila i över fem minuter. Körde även plankan i några omgångar för att bålen skulle få lite träning också.

Här ser ni mig utföra en av låtarna ur Booty Express Q2 2009, en riktigt pulskrävande sådan:


Dagens träning:
  • Booty Express Q4 2008, 6 låtar, 25 minuter
  • Booty Express Q2 2009, 7 låtar, 30 minuter
  • 100 vanliga knäböj + 100 knäböj djupt nere
  • Plankan, 1 minut x 3

8 kommentarer:

  1. Å tack vilken bra omgång! Den ska jag nog minsann köra ikväll! Kul att höra och se Karin in action kan tänka mej hur du låter på dina pass =)

    Följer dig men kommenterar dåligt =/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berätta gärna sedan hur passet gick ikväll! Kul också att höra att du följer mig!
      Ha det fint!

      Radera
  2. VILKET härligt foto på dig till vänster där! WOW, det fullkomligt sprudlar träningsglädje!

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt pass och vad kul att se och höra dig! Det ska jag absolut köra någon dag!!! Kramar!

    SvaraRadera