tisdagen den 5:e juni 2012

Benträning utan rekord

Vid dagens träningspass för ben och rumpa utmanade jag mig själv i jägarvila. Jag ville så gärna klara längre än mitt tidigare rekord på 5:20 minuter och allra helst lyckas med bättre än Pernilla Wibergs på 7:21. Men jag var inte tillräckligt stark i benen idag och fick nöja mig med 5 minuter...

I övrigt gick träningen bra. Idag skedde den utomhus på tomten i uppehållsväder. Härligt!

Dagens träning:
  • Utfallsgång, 112 stycken
  • Jägarvila 5:00:2 minuter
  • Hopprep, 107 hopp
  • Knäböj med tung säck framför bröstet, 24 x 3
  • Hopprep, 108 hopp
  • Utfall med tung säck framför bröstet, 24 x 3 / ben
  • Hopprep, 127 hopp
  • Benlyft upp mot himlen, stående på alla fyra, 24 x 3 / ben + samma övning i små pushar övre läget, 12 x 3/ ben
  • Hopprep, 165 hopp
  • Benlyft mot bänk, liggande på ryggen, 16 + 16 + 18 / ben
  • Hopprep, 100 hopp
  • Power lunges, 24 x 3
  • Hopprep, 138 hopp
  • Knäböj nere i källaren, 60 + 46 + 44
  • Hopprep, 105 hopp
  • Hällyft, träning för vaden, 28 + 30 + 36
  • Hopprep, 105 hopp
På bilden ovan ser ni mig göra en av övningarna beskrivna i mitt träningspass för dagen. Vilken övning tror du att jag gör?

6 kommentarer:

  1. Superbra jobbat av dig tycker jag, oavsett rekord och sånt, riktigt duktigt!! BRA!!!

    SvaraRadera
  2. Benlyft så klart :) Bra jobbat, vilka pass du kör!!!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilket bra pass !! 5 min är väl jättebra! Tippar också på benlyft ..
    =)

    SvaraRadera
  4. Snart tar du rekordet! Så snart jag vågar, ska jag också börja testa "jägaren" igen!

    SvaraRadera
  5. Benlyft stående på alla fyra (eller snarare på knän och armbågar) är det rätta svaret. Bra Step up 2 fitness och Maria!

    SvaraRadera
  6. Man kan inte vara överst på toppen jämt! 5 minuter är ändå väldigt länge! Snart knäcker du dig själv, igen... =0)

    SvaraRadera