fredag 22 juni 2012

Glad Midsommar!

Jag har satt som mål till mig själv att träna yoga en gång i veckan, men de senaste veckorna har det inte blivit så. Den har fått utebli till fördel för annan träning. Så i morse var en timmes poweryoga välbehövlig träning och en bra start på denna midsommarafton!

Vi har nu packat det mesta inför dagens midsommafirande. Jag har gjort en kall pastasallad med fetaost, oliver och soltorkade tomater som vi ska äta till lunch tillsammans med rostbiff och grönsaker. Detta kommer vi göra vid midsommarstången tillsammans med några vänner. Ikväll blir det grillning med samma gäng. Ingen sill här inte!

Hoppas ni får en trevlig midsommarafton!  
Glad midsommar på er!

4 kommentarer:

  1. Åh låter som en perfekt dag!

    Glad midsommar! :D

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni hade en trevlig dag! Har en fråga - är det bra för styrkan och muskelvolymen att variera sina styrkepass mellan tex 3x8 reps och 4x6 reps? Skulle isf ha lite tyngre vikter på 4x6 passet. Mitt mål är att bygga musler och bli lite starkare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut bra för muskelvolymen och styrkan att variera antalet repetitioner, set samt tyngder på vikterna. Jag skulle föreslå att du till och med varierar mer med repetitioner än i ditt förslag för att maximera effekten. Kör gärna samma antal i ett par-tre veckor innan du byter. T.ex.: några veckor med 4x6 och tunga vikter för att sedan byta till 3x12-16 med lättare vikter.
      Lycka till!

      Radera